Saturday, February 24, 2018

При вивченні теми «Площа фігури» уроки доцільно проводити в формі практичних робіт (досліджень)

 Тема: Площа фігури. Квадратний сантиметр

Проведення дослідження
1.     Уточнюємо, як порівнюються за довжиною два відрізки:
-         Накладанням;
-         На око;
-         Вимірюванням і порівнянням отриманих чисел.
2.     Порівнюємо трикутник і круг.
Діти працюють з геометричними фігурами. Накладаємо круг на трикутник. Бачимо, що круг є частиною трикутника, тому площа круга менша за площу трикутника. І навпаки: площа трикутника більша за площу круга.
3.     Розглядаємо малюнок, на якому зображені різноманітні геометричні фігури (№557)
-         Як можна порівняти площі цих фігур?
Діти  «на око» порівнюють площі цих фігур.
4.     Мотивація введення одиниці вимірювання площі
На партах у кожного учня є два прямокутники різних розмірів: один довжиною 6 см і шириною 4 см, а другий довжиною 8 см і шириною 3 см (прямокутники вирізані із зошита в клітинку).
Щоб порівняти площі цих прямокутників, треба навчитися знаходити площі фігур.
Для виконання вимірювання зручно користуватися одиницею довжини, пов’язаною з одиницею площі.
Одиницями довжини є 1см, 1дм. Тому розбити фігури на квадрати зі стороною 1см.
1 см2 – це площа квадрата зі стороною 1 см.
Учні на окремих аркушах у клітинку креслять відрізок завдовжки 1см;
Креслять 10 квадратів зі стороною 1 см і вирізають їх – це моделі квадратних сантиметрів.
5.     Вимірювання площі фігур способом укладання моделей квадратного сантиметра.
Учні вимірюють площі фігур (квадратів і прямокутників) квадратними сантиметрами.
Діти роблять висновок, що вимірювати площі фігур способом укладання моделей квадратних сантиметрів не дуже зручно.
Цікаво, що  у квадратних одиницях вимірювали площі фігур ще у Стародавньому Вавилоні. За одиницю вимірювання площі обирали квадрат.

  Тема: Правила обчислення площі прямокутника та його застосування

 І. Актуалізація опорних знань учнів
Повторюємо:
-         Означення прямокутника і квадрата.
-         Визначте спільні і відмінні ознаки прямокутника і квадрата.
-         Діти креслять прямокутник і квадрат.
-         Яку одиницю вимірювання площі ми знаємо?
-         Які способи визначення площі фігур  знаємо?

ІІ. Практична робота
Накресліть в зошиті будь-який  прямокутник так, щоб на його сторонах укладалося парне число клітинок.
1.     Визначте довжину і ширину прямокутника, розбийте його сторони на  сантиметри і підрахуйте їх кількість.
2.     Розбийте  прямокутник на квадратні сантиметри і підрахуйте їх кількість.
3.     Скільки см2  у одному рядку?
4.     Скільки рядків квадратних сантиметрів?

ІІІ. Проведення дослідження
Виведення формули для обчислення площі прямокутника.
Практична робота
1)    Накресліть прямокутник із довжиною 5 см та шириною 1см. Знайдіть його площу. Запишіть тримані дані в таблицю.
      Довжина (см)
      Ширина (см)
       Площа (см2)
               5
                  1
             5 см2
2)    Накресліть прямокутник зі сторонами 5 см та  2 см. Знайдіть його площу. Запишіть дані в таблицю.
      Довжина (см)
      Ширина (см)
       Площа (см2)
               5
                  2
             10 см2
3)    Дано прямокутник і сторонами 5 і 3 см. Визначте його площу (№584)
-         Скільки см2 в одному ряду?
-         Скільки буде рядів квадратних сантиметрів?
-         Як визначити площу прямокутника?
-         Скільки квадратних сантиметрів у одному стовпчику?
-         Що потрібно зробити, щоб визначити площу прямокутника?
Висновок: щоб обчислити площу прямокутника, треба визначити його довжину і ширину (в однакових одиницях) та знайти добуток цих чисел.
Правило знаходження площі квадрата може бути отримане як частковий випадок правила знаходження площі прямокутника.



No comments:

Post a Comment