Фрагмент уроку за технологію укрупнення дидактичних одиниць
Мета: ознайомити учнів із розв’язуванням задач на знаходження однієї зі сторін
прямокутника за його площею і відомим розміром другої сторони. Вдосконалювати вміння
та навички складання й розв’язання обернених
задач із величинами довжина, ширина і площа (прямокутника).
І. Актуалізація опорних знань та способів дії.
- Дайте означення прямокутника, квадрата.
- Визначте спільні і відмінні ознаки прямокутника і квадрата.
- Чи можна стверджувати, що будь-який квадрат є
прямокутником?
- Запишіть формулу площі прямокутника.
- Прокоментуйте записану формулу.
- Як її треба змінити, щоб одержати формулу площі
квадрата?
ІІ. Формування нових знань та способів дії.
Задача 1
Побудуй квадрат зі стороною 8 см. Знайди його площу
Дано:
Квадрат
а=8см
S - ?
|
Задача 2
Побудуй прямокутник зі сторонами 2см і 3см. Знайди його
площу.
Дано:
Прямокутник
а=3см
в=2см
S- ?
|
-
За коротким записом
поясніть числа задачі
-
Що треба знайти в цій задачі?
-
Як знайти площу
прямокутника?
-
Запишіть відповідні
формули.
S =а∙а
|
S = а∙в
|
3, 2, ? Розв’язування : S=3∙2=6(см2)
Доповни, запиши та розв’яжи задачі, обернені
до задачі 2.
Перша обернена задача:
3, ?, 6см2
в=S:а
6:3=2(см)
Дано: прямокутник
а= 3см
S =6см2
в=?
-За коротким записом поясніть числа задачі
- Що треба знайти в цій задачі?
- Як пов’язані сторони прямокутника з площею?
- Який компонент невідомий?
- Як знайти невідомий множник?
- Запишіть формулу:
в=S:а
Друга обернена задача:
Дано:
Прямокутник
в=2см
S=6см2
а - ?
?, 2, 6см2 а=S:в
6:2=3(см)
ІІІ. Реалізація побудованого проекту за допомогою еталона
а
в
S=а∙в
а=S:в в=S:а
No comments:
Post a Comment