Monday, February 19, 2018

Фрагмент уроку за технологію укрупнення дидактичних одиниць


Тема: Задачі на знаходження площі прямокутника та обернені до них

Мета: ознайомити учнів із розв’язуванням  задач на знаходження однієї зі сторін прямокутника за його площею і відомим розміром другої сторони. Вдосконалювати вміння та навички складання й розвязання обернених задач із величинами довжина, ширина і площа (прямокутника).

І. Актуалізація опорних знань та способів дії.
- Дайте означення прямокутника, квадрата.
- Визначте спільні і відмінні ознаки прямокутника і квадрата.
- Чи можна стверджувати, що будь-який квадрат є прямокутником?
- Запишіть формулу площі прямокутника.
- Прокоментуйте записану формулу.
- Як її треба змінити, щоб одержати формулу площі квадрата?
ІІ. Формування нових знань та способів дії.
Задача 1
Побудуй квадрат зі стороною 8 см. Знайди його площу
Дано:
Квадрат
а=8см
S - ?
Задача 2
Побудуй прямокутник зі сторонами 2см і 3см. Знайди його площу.
Дано:
Прямокутник
а=3см
в=2см
S- ?
-         За коротким записом поясніть числа задачі
-         Що треба знайти в цій задачі?
-         Як знайти площу прямокутника?
-         Запишіть відповідні формули.
S   =а∙а
S    = а∙в

3, 2, ?      Розвязування : S=3∙2=6(см2)
Доповни, запиши та розвяжи задачі, обернені до задачі 2.
Перша обернена задача:
3, ?, 6см2   в=S
                  6:3=2(см)
Дано: прямокутник
а= 3см
S    =6см2
в=?
-За коротким записом поясніть числа  задачі
- Що треба знайти в цій задачі?
- Як повязані сторони прямокутника з площею?
- Який компонент невідомий?
- Як знайти невідомий множник?
- Запишіть формулу:
в=S

Друга обернена задача:
Дано:
Прямокутник
в=2см
S=6см2
а - ?
?, 2, 6см2        а=S
                       6:2=3(см)
ІІІ. Реалізація побудованого проекту за допомогою еталона

             а
   
                              в


                        S=а∙в
     

          а=S:в                      в=S





No comments:

Post a Comment