Календарне планування
української
мови 3 клас
( підручник М.С.Вашуленко,ОІ.Мельничайко,Н.А.
Васильківська«Українська мова»)
119 годин
І семестр – 64 годин (4 год на
тиждень)
ІІ семестр – 55 годин (3 год на
тиждень)
№
|
Мовна
змістова лінія
|
Мовленнєва
змістова лінія
|
Соціокультурна
змістова лінія
|
Діяльнісна
змістова лінія
|
Дата
|
Мова
і мовлення (3 год)
|
|||||
1
|
Розширення
відомостей про мову як засіб людського спілкування. Підготовчі графічні
вправи. Письмо під диктування
|
|
Держава Україна, її
столиця.
|
Організація робочого
місця
|
|
2
|
Державна і рідна
мова. Удосконалення письма букв. Український алфавіт
|
|
Характерні
особливості державних символів України. Рідний край: місце розташування на
території України
|
Організація робочого
місця
|
|
3
|
Культура усного і писемного
мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях
|
Регулювання дихання,
сили голосу, темпу мовлення. Відтворення, розігрування діалогів
|
Використання
українських формул мовленнєвого етикету з урахуванням віку і статусу особи
|
Організація робочого місця.
Виконання мисленнєвих операцій
|
|
Текст
(9 год)
|
|||||
4
|
Розширення уявлень
про текст та його будову. Уявлення про змістовий зв’язок між частинами
тексту. Букви на позначенняголосних і приголоснихзвуків. Письмо на дошці
|
|
|
Організація
навчальної діяльності
|
|
5
|
Засоби змістового
зв’язку між реченнями в тексті,вироблення уміння використовувати їх у власних
висловлюваннях. Вироблення уміння використовувати засоби змістового
зв’язку у власних висловлюванняхСписування
навчальних друкованих і рукописних текстів з дотриманням правил оформлення
письмових робіт
|
|
Ставлення до природи
|
Виконання
мисленнєвих операцій
|
|
6
|
Спостереження за
найголовнішими ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів.
Підготовчі графічні вправи
|
Сприймання на слух
текстів художнього, розмовного або науково-популярного стилів, різних жанрів
і типів
|
Стосунки у школі
|
Організація робочого
місця
|
|
7
|
Тема і мета
висловлювання у текстах різних типів – розповідях, описах, міркуваннях.Заголовок
тексту. Вироблення уміння використовувати засоби змістового зв’язку у власних висловлюваннях. Значення, вимова
і написання слова (*) грім,
гриміти
|
|
Правила поведінки на
природі. Ставлення до природи
|
Спілкування у
процесі навчання. Виконання мисленнєвих операцій
|
|
8
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Складання і
записування 1 або 2-3 зв’язаних між собою речень за певними орієнтирами,
поданими вчителем або в підручнику, робочому зошиті
|
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
9
|
Абзац. Роль абзаців
у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань,
переказів
|
Переказування тексту
з опорою на поданий план або опорне сполучення слів
|
Правила поведінки на
природі
|
Організація
навчальної діяльності. Виконання мисленнєвих операцій
|
|
10
|
План тексту. Поділ
тексту на логічно завершені частини за планом і без нього. Складання плану
прочитаного тексту
|
Робота над
усвідомленням елементів фактичного змісту висловлювань
|
|
Взаємодія з іншими
учасниками процесу. Виконання мисленнєвих операцій
|
|
11
|
Складання
текстів-інструкцій. Письмо під диктування
|
Слухання, сприймання
і розуміння навчальних інструкцій і настанов з боку вчителя
|
|
Взаємодія з іншими
учасниками процесу. Творче застосування знань, умінь
|
|
12
|
Складання
текстів-описів, художніх та науково-популярних (без уживання термінів), за
поданими зразками, з урахуванням ситуації мовлення.
|
Сприймання на слух
текстів художнього, розмовного або науково-популярного стилів, різних жанрів
і типів. Складання усних висловлювань поданим початком
|
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
13
|
Побудова тексту-міркування.
Письмо букв за групами: за початком написання букв
|
Складання усних
зв’язних висловлювань самостійно та за поданою вчителем дидактичною опорою
|
|
Взаємодія з іншими
учасниками процесу
|
|
14
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
*адреса
|
Написання листа
другові
|
Стосунки у школі
|
Спілкування у
процесі навчання. Творче застосування знань, умінь
|
|
Речення
(7 год)
|
|||||
15
|
Закріплення й узагальненнявивченого про речення в 1-2
класах. Речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні,
питальні, спонукальні; окличні та неокличні)Письмо під диктування
|
Розширення уявлень про культуру мовлення і культуру
спілкування. Повідомлення. Розпізнавання в тексті речень, з’ясування мети їх
висловлювання за змістом та кінцевими розділовими знаками
|
Правила поведінки на
природі. Ставлення до природи
|
Організація
навчальної діяльності
|
|
16
|
Розділові знаки в
кінці речень.Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних
висловлювань та усного діалогу. Використання різних типів речень у
висловлюваннях, створених на основі навчальних ситуацій. Списування
навчальних друкованих і рукописних текстів з дотриманням правил оформлення
письмових робіт
|
Використання під час озвучування речень відповідної
інтонації.Орієнтування мовлення на слухача (співрозмовника), врахування
ситуації, теми і мети
Складання діалогу
|
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
17
|
Звертання, розділові
знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі –
розділовими знаками (практично). Використання у ролі звертань форм кличного
відмінка
|
Правильне інтонування речень зі звертаннями,однорідними
членами.
Читання тексту з діалогом, знаходження слів автора і
персонажів
|
Ставлення до членів
сім’ї
|
Взаємодія з іншими
учасниками процесу
|
|
18
|
Контрольний диктант (50-70 сл.)
|
|
|
|
|
19
|
Аналіз контрольної роботи.
Головні члени речення (підмет і присудок). Різні
способи вираження підмета і присудка. Зв’язок слів у реченні
|
Робота над
усвідомленням елементів фактичного змісту висловлювань
|
|
|
|
20
|
Встановлення
смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. Поширення речень за
запитаннямта схемами.Виконання окремих елементів та розчерків висотою в 1/3
рядка, в піврядка та в півтора рядка
|
|
Рідний край: місце
розташування на території України
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
21
|
Поняття про словосполучення. Головне і залежне слово у
словосполученні.
Перебудова речень
|
Орієнтування
мовлення на слухача (співрозмовника), врахування ситуації, теми і мети
повідомлення
|
|
|
|
22
|
Мовна тема «Текст. Речення»
|
|
|
|
|
23
|
Аналіз контрольної роботи.
Побудова речень (простих і складних, зі звертанням та
однорідними чл. реч) за зразком та схемами
|
|
|
Організація
навчальної діяльності
|
|
24
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Робота з
деформованим текстом – упорядковування частин тексту, окремих речень, добір
заголовка тощо
|
|
Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в
нових ситуаціях
|
|
Слово. Значення слова (7 год)
|
|||||
25
|
Значення слів, пряме
і переносне значення. Письмо букв за групами: за початком написання букв. Випадки
багатозначності.Оформлення письмових робіт
|
Виділення силою
голосу слів, найважливіших для висловлення думки. Читання напам’ять віршів
|
|
Користування додатковими
навчальними посібниками
|
|
26
|
Найуживаніші омоніми
(без терміна). Виконання окремих елементів та розчерків висотою в 1/3 рядка,
в піврядка та в півтора рядка
|
Читання тексту з
діалогом, знаходження слів автора і персонажів
|
|
Оцінювання результатів
навчання
|
|
27
|
Синоніми.Добірсинонімів
з метою увиразненнявисловленої думки та уникненняневиправданихповторів одного
і того самого слова. Роль синонімівутексті.
|
Читання текстів,
різних за комунікативним призначенням
|
|
Користування
додатковими навчальними посібниками.
|
|
28
|
Антоніми, Розвиток умінь помічати в тексті незнайомі слова,
з’ясовувати їх значення. Удосконалення письма букв
|
Обговорення змісту
прочитаного
|
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
29
|
Ознайомлення
з деякиминайпоширенішимифразеологізмами.
Добір слів для якнайточнішого вираження думки як під
час усного, так і писемного мовлення.
Робота
зі словниками.
|
Робота над
усвідомленням елементів фактичного змісту висловлювань
|
|
Взаємодія з іншими
учасниками процесу
|
|
30
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Використання
виражальних засобів мови в писемному мовленні
|
|
Організація
навчальної діяльності. Творче застосування знань, умінь
|
|
31
|
Культура мовленого
слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики
(вульгаризмів, суржику, русизмів тощо) на прикладах спостережень за мовленням
учнів.
|
Вираження власної
думки щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій
|
Використання
українських формул мовленнєвого етикету з урахуванням віку і статусу особи, з
якою відбувається спілкування
|
|
|
32
|
Розвиток умінь
помічати в тексті незнайомі слова, з′ясовувати їх значення. Добір слів для
якнайточнішого вираження думки Письмо букв за групами: у порядку ускладнення
їх форми
|
Переказування
епізоду із переглянутого фільму, розповіді, почутої в позакласний час від
близьких, знайомих
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
|
Будова
слова (30 год)
|
||||
33
|
Поняття про
закінчення й основу слова.Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої
змінюється форма слова. Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні.
|
Оцінювання
складеного діалогу відзначення в ньому достоїнств, виявлення того, що вимагає
доопрацювання.
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
34
|
Визначення
закінчення способом змінювання слів за питаннями.Способипозначенням’якостіприголосних
на письмі. Письмо під
диктування
|
Читання текстів,
різних за комунікативним призначенням
|
Національні символи
України
|
Організація
навчальної діяльності
|
|
35
|
Частини основи: корінь, префікс, суфікс.
Письмо на дошці
|
|
Рідний край:
пам’ятні місця
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
36
|
Корінь. Спільнокореневі слова і форми слова. Аналіз
будови слова.
|
Виразне читання навчальних текстів підручника
|
Національні символи
України
|
|
|
37
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Складання записки,
яка містить пояснення певного факту. Обговорення письмових робіт у парах,
невеликих групах
|
|
Спілкування у
процесі навчання. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності
|
|
38
|
Чергування голосних
[о], [е] з [і ] у коренях слів.
|
Регулювання дихання,
сили голосу, темпу мовлення
|
Ставлення до членів
сім′ї
|
|
|
39
|
Чергування
приголосних [г], [к], [х] → [ж], [ч], [ш] → [з´], [ц´], [с´] у коренях слів.
|
Орфоепічні норми під
час читання слів, написання яких не збігається з вимовою
|
Читання й аналіз
прислів’їв
|
|
|
40
|
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в
корені слова, які перевіряються наголосом.
Поняття орфограми. Письмо на дошці
)*бібліотека, левада
|
Виділення силою голосу
слів, найважливіших для висловлення думки
|
Правила етикетної
поведінки у громадських місцях
|
Організація
навчальної діяльності
|
|
41
|
Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в
корені слова, що не перевіряються наголосом.
Робота з орфографічним словником. *абрикос, апельсин, апетит, бетон, велосипед,
верблюд, кишеня, криниця, колектив, очерет, черемха,
горизонт, метал, пшениця, пиріг, президент, директор, коридор, депутат
|
|
|
Перевірка і
самоперевірка письмових робіт.
Спілкування у
процесі навчання
|
|
42
|
Поглиблення знань
про дзвінкі й глухі приголосні (парні й непарні). Вимова і правопис слів з
дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими.
|
Читання напам’ять віршів та прозових текстів.
Орфоепічні норми під час читання слів, написання яких
не збігається з вимовою
|
|
Виконання
мисленнєвих операцій.
Перевірка і
самоперевірка письмових робіт
|
|
43
|
Урок розвитку
зв’язного мовлення
|
Висловлення власної
думки у письмовій формі
|
|
Перевірка і
самоперевірка усних висловлювань. Творче застосування знань, умінь, способів
діяльності
|
|
44
|
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті
*вокзал
|
Орфоепічні норми під
час читання слів, написання яких не збігається з вимовою
|
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
45
|
Префікс. Словотворча роль префіксів. Виконання окремих
елементів та розчерків висотою в 1/3 рядка, в піврядка та в півтора рядка
*криниця
|
Оцінювання
складеного діалогу відзначення в ньому достоїнств, виявлення того, що вимагає
доопрацювання
|
Відомі люди України
минулого
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
46
|
Творення слів з
найуживанішими префіксами, складання з ними словосполучень і речень.
З’ясування значення слів з різними префіксами
|
Вираження власної думки
щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій
|
Читання й
інсценування уривків з українських народних казок, визначення позитивних і
негативних персонажів, головної думки казки
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
47
|
Контрольне списування (50-70 сл.)Префікси, співзвучні з прийменниками. *аеродром
|
Читання вголос і
мовчки
|
|
Взаємодія з іншими
учасниками процесу
|
|
48
|
Аналіз контрольної
роботи.Правопис префіксів роз-, без-.
Удосконалення письма букв
|
|
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
49
|
Спостереження за
збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня
|
Переказування тексту
з опорою на поданий план або опорне сполучення слів
|
|
Перевірка і
самоперевірка письмових робіт
|
|
50
|
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-).
Спостереження за значенням слів з різними префіксами
|
|
|
|
|
51
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
|
Написання переказу
(розповідний текст) за колективно складеним планом, з опорою на допоміжні
матеріали (ключові слова та сполучення слів тощо), дотримуючись тричастинної
структури висловлювання
|
|
|
|
52
|
Апостроф після
префіксів перед я, ю, є, ї. Письмо
під диктування
|
|
Відомі люди України
минулого
|
Взаємодія з іншими учасниками
навчального процесу
|
|
53
|
Контрольний диктант (50-70 сл.)
|
|
|
|
|
54
|
Аналіз контрольної
роботи. Перенос слів з префіксами. Поступовий перехід до письма в графічній
сітці зошита в одну лінію
|
|
|
Перевірка і
самоперевірка усних висловлювань
|
|
55
|
Суфікс.
Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів, які
належать до однієї і тієї самої частини мови
|
Читання і
запам’ятовування правил та користування ними в усному і писемному мовленні
|
|
|
|
56
|
Спостереження за
збігом однакових приголосних на межі кореня і суфікса. Письмо букв за
групами: у порядку ускладнення їх форми
|
Виразне читання
навчальних текстів підручника
|
Вивчення дитячих
пісень, колискових
|
Спілкування у
процесі навчання
|
|
57
|
Поділ слів із
суфіксами для переносу. Списування навчальних друкованих і рукописних текстів
з дотриманням правил оформлення письмових робіт
|
Читання вголос і
мовчки
|
|
Взаємодія з іншими
учасниками навчального процесу
|
|
58
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Складання
привітання, запрошення
|
|
Виконання
мисленнєвих операцій. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності
|
|
59
|
Спостереження за
значенням слів із суфіксами (у реченнях, тексті). Поступовий перехід до
письма в графічній сітці зошита в одну лінію
|
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
60
|
Мовна тема «Будова слова»
|
|
|
|
|
61
|
Аналіз контрольної роботи.
Творення слів з найуживанішими суфіксами, введення їх у
речення
|
|
|
Робота з підручником
|
|
62
|
Подвоєння
приголосних на межі префікса і кореня, кореня і суфікса.
|
Вираження власної
думки щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій
|
Рідний край: місце
розташування на території України природа, вулиці і майдани, пам’ятні місця
|
Перевірка і
самоперевірка письмових робіт
|
|
63
|
Правило переносу
слів з подвоєними буквами
|
|
|
|
|
64
|
Узагальнення вивченого про будову слова.
Удосконалення письма букв. Письмо під диктування
|
Відтворення,
розігрування діалогів за прослуханим або прочитаним твором
|
Вивчення дитячих
пісень, колядок, щедрівок
|
|
|
|
ІІ
семестр
|
|
|||
|
Частини
мови. Загальне поняття
|
|
|||
1
|
Спостереження за словами, що
відповідають на різні питання, а
також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, до, але тощо).
Розпізнавання таких слів
|
|
|
Виконання мисленнєвих операцій (виділяє у мовних
одиницях істотні ознаки)
|
|
2
|
Логічні вправи на розрізнення слів за родовими та видовими ознаками та за
смисловими групами у межах кожної частини мови. *
сантиметр, дециметр, автомобіль, бензин, тривога, хвилина, секунда, спасибі
|
|
|
Виконання мисленнєвих операцій (порівнює мовні одиниці
за різними ознаками)
|
|
3
|
Спостереження і добір
спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за
питаннями, значенням, роллю в реченні та за граматичним і смисловим зв’язком
з іншими словами (в межах словосполучень і речень). *комбайн, комбайнер і
комбайнер
|
Складання усних
зв’язних висловлювань за ситуацією мовлення
|
Національні символи
України – хліб і рушник
|
Виконання
мисленнєвих операцій
|
|
|
Іменник
|
|
|||
4
|
Загальне поняття
(питання, значення, роль та зв’язок з іншими словами в реченні за допомогою
закінчень та прийменників). Іменники, що означають назви істот (хто?), та іменники, які означають
назви неістот (що?). *кукурудза, черешня, банкір, фермер,
агроном
|
Регулювання дихання,
сили голосу, темпу мовлення.
Складання зв’язних
висловлювань за ситуацією мовлення (казки)
|
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
5
|
Власні і загальні
іменники. Велика буква у власних іменниках. Оформлення письмових робіт
|
Читання вголос і мовчки
Запам’ятовування послідовності подій. Відтворення змісту
прослуханого «своїми словами»
|
Рідний край:
територія, пам’ятні місця. Відомі люди
України
|
|
|
6
|
Формування поняття
предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені якості, дії
|
Складання діалогу за
початком
|
|
|
|
7
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Написання переказів
за колективно складеним планом, з опорою на допоміжні матеріали
|
|
Виконання
мисленнєвих операцій. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в
нових ситуаціях
|
|
8
|
Вживання іменників у
прямому і переносному значеннях.
Закріплення письма великих і малих букв та пунктуаційних знаків
|
Складання зв’язних висловлювань
за ситуацією мовлення (за малюнками)
|
|
Перевірка і
самоперевірка усних висловлювань і письмових робіт
|
|
9
|
Контрольний диктант (50-70 сл.)
|
|
|
|
|
10
|
Аналіз контрольної
роботи
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Віднесення
слова до одного з родів. Оформлення письмових робіт
|
Розвиток навичок
плавного (вільного) читання зв’язних текстів
|
|
Робота з підручником
|
|
11
|
Змінювання іменників
за числами (однина і множина).
|
Складання діалогу за
початком
|
Стосунки у школі
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
12
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Висловлення власної думки у письмовій формі
|
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
13
|
Практичне
ознайомлення з відмінками іменника (назви відмінків, відмінкові питання)
|
Вираження власної
думки щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій
|
|
Виконання
мисленнєвих операцій
|
|
14
|
Спостереження за
змінюванням іменників за відмінками. Розвиток швидкості письма
|
Читання вголос і мовчки
Вираження власної думки щодо змісту прослуханого
|
|
|
|
15
|
Спостереження за
влучним уживанням іменників-синонімів, іменників-антонімів у тексті,
розмірковування про їх роль
|
Складання усних
зв’язних висловлювань самостійно та за поданою вчителем дидактичною опорою
|
|
Користування
додатковими навчальними посібниками
|
|
16
|
Вибір з даних слів
тих, що найбільше відповідають меті й типу висловлювання. Списування
навчальних друкованих і рукописних текстів з дотриманням правил оформлення
письмових робіт
|
Складання усних
зв’язних висловлювань самостійно та за поданою вчителем дидактичною опорою
|
|
Виконання
мисленнєвих операцій
|
|
17
|
Мовна тема «Іменник»
|
|
|
|
|
18
|
Аналіз
контрольної роботи
Вправи на заміну в тексті недоречних лексичних повторів
|
Оцінювання
складеного зв’язного висловлювання, відзначення в ньому достоїнств, виявлення
того, що вимагає доопрацювання
|
|
|
|
19
|
Урок розвитку
зв’язного мовлення
|
Удосконалення змісту
і форми написаного тексту (відповідність темі; наявність у тексті складових
частин; логічність і послідовність викладу думок)
|
|
Спілкування в
процесі навчання. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в
нових ситуаціях
|
|
|
Прикметник
(12 год)
|
|
|||
20
|
Загальне поняття
(питання, значення, роль у реченні)
|
Регулювання дихання,
сили голосу, темпу мовлення
|
Ставлення до природи
|
|
|
21
|
Встановлення зв’язку
прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника *комп’ютер метал
|
Удосконалення
навичок миттєвого впізнавання добре відомих частотних слів та словосполучень
|
Рідний край:
територія, пам’ятні місця. Відомі люди
України
|
Спілкування в
процесі навчання
|
|
22
|
Вживання
прикметників у прямому і переносному значеннях. Письмо під диктування
|
Оцінювання
складеного зв’язного висловлювання відзначення в ньому достоїнств, виявлення
того, що вимагає доопрацювання
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
23
|
Прикметники-синоніми,
прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних висловлюваннях.
Робота з словниками
|
Виразне читання
навчальних текстів підручника, сформульованих у ньому завдань
|
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
24
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Написання переказів
за колективно складеним планом, з опорою на допоміжні матеріали
|
|
|
|
25
|
Спостереження за вживанням прикметників у загадках.
Розвиток швидкості письма
|
Використання
виражальних засобів мови
|
Відгадування,
вивчення і складання загадок
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
26
|
Вибір з-поміж
поданих прикметників тих, що найточніше характеризують персонажів, події,
явища
|
Вираження власної
думки щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій
|
|
Виконання
мисленнєвихоперацій
|
|
27
|
Спостереження за
влучним уживанням прикметників у тексті, зокрема в описах, розмірковування
над тим, з якою метою вони дібрані автором
|
Використання
виражальних засобів мови
|
|
Перевірка і
самоперевірка усних висловлювань і письмових робіт
|
|
28
|
Змінювання
прикметників за родами у сполученні з іменниками. Родові закінчення
прикметників: -ий, -ій, -а, -я, -е, -є.
Письмо під диктування
|
Читання і
запам’ятовування правил та користування ними в усному і писемному мовленні
|
Національні символи
України
|
|
|
29
|
Урок розвитку
зв’язного мовлення
|
Контрольний переказ
|
|
|
|
30
|
Аналіз контрольної роботи.
Розпізнавання форм прикметників за родовими
закінченнями та іменниками, від яких залежать прикметники
|
Повторення зразка
зв’язного висловлювання, поданого вчителем, внесення деяких доповнень, змін у
текст
|
|
Спілкування в
процесі навчання
|
|
31
|
Розпізнавання форм прикметників за родовими
закінченнями та іменниками, від яких залежать прикметники
|
Переказування епізоду
із переглянутого фільму
|
|
Виконання
мисленнєвих операцій
|
|
32
|
Змінювання
прикметників за числами у сполученні з іменниками. Розвиток швидкості письма.
Письмо на дошці
|
Переказування
розповіді, почутої в позакласний час від близьких, знайомих
|
|
Перевірка і
самоперевірка усних висловлювань і письмових робіт
|
|
|
Дієслово
|
||||
33
|
Загальне поняття про дієслово (питання, роль у
реченні). Зв’язок дієслова з іменником у реченні.
Письмо під диктування
|
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
34
|
Дієслова-антоніми. Робота
зі словниками. Закріплення письма великих і малих букв та
пунктуаційних знаків
|
Складання діалогу за
малюнком, описаною ситуацією – з опорою на допоміжні матеріали і без них
|
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
35
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Удосконалення змісту і форми написаного тексту
(усунення одноманітних конструкцій речень, невиправданих лексичних повторень)
Обговорення письмових робіт у парах, невеликих групах
|
|
|
|
36
|
Дієслова-синоніми
Робота зі
словниками. Списування
навчальних друкованих і рукописних текстів з дотриманням правил оформлення
письмових робіт
|
Запам’ятовування
послідовності подій. Відтворення змісту прослуханого «своїми словами»
|
|
Спілкування в
процесі навчання.
|
|
37
|
Контрольний диктант (50-70 сл.)
|
|
|
|
|
38
|
Аналіз контрольної
роботи Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних синонімів
|
|
|
|
|
39
|
Вживання дієслів у
переносному значенні. Спостереження за влучним добором дієслів автором тексту
для змалювання подій, явищ
|
Удосконалення
навичок миттєвого впізнавання добре відомих частотних слів та словосполучень
|
|
|
|
40
|
Час дієслова.
Змінювання дієслів за часами. Письмо під диктування*минулий
|
Читання і
запам’ятовування правил та користування ними в усному і писемному мовленні
|
|
Робота з підручником
|
|
41
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Письмове
висловлювання про прочитаний твір, епізод переглянутого фільму
|
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
42
|
Змінювання дієслів
за часами. Письмо під диктування
|
Користування правиламикультури
спілкування
|
|
Спілкування в
процесі навчання
|
|
43
|
Розпізнавання
часових форм дієслів у тексті. Використання їх у власних висловлюваннях* кипіти
|
Вираження власної
думки щодо змісту прослуханого, фактів чи подій. Продовження діалогу
|
|
|
|
44
|
Розпізнавання
часових форм дієслів у тексті. Використання їх у власних висловлюваннях
|
Вираження власної
думки щодо персонажів, фактів чи подій
|
|
Спілкування в
процесі навчання
|
|
45
|
Правило написання не
з дієсловами. Закріплення письма великих і малих букв та пунктуаційних знаків
|
Регулювання дихання,
сили голосу, темпу мовлення. Складання діалогу за ситуацією
|
|
|
|
46
|
Використання дієслів
з не
в монологічному та діалогічному мовленні
|
Розвиток навичок
плавного (вільного) читання зв’язних текстів
|
Рідний край
|
|
|
47
|
Мовна тема «Дієслово»
|
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
48
|
Аналіз контрольної роботи
Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних
синонімів
|
|
|
|
|
49
|
Урок розвитку зв’язного мовлення
|
Письмове
висловлювання про ситуації з життя класу або сім’ї та ін
|
|
|
|
50
|
Вибір із даних
дієслів тих, що найвиразніше передають думку, відповідають меті й типу
висловлювання. Розвиток швидкості письма
|
Обговорення змісту прочитаного
Повторення зразка зв’язного висловлювання, поданого
вчителем, внесення деяких доповнень, змін у текст
|
|
Перевірка і
самоперевірка усних висловлювань і письмових робіт
|
|
51
|
Контрольне списування (50-70 сл.)
|
|
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
52
|
Аналіз контрольної роботи.
Вибір із даних дієслів тих, що найвиразніше передають
думку. Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних синонімів
|
|
|
Робота з підручником
|
|
53
|
Розвиток зв’язного мовлення
|
Складання і записування
запитань за змістом прочитаного, на задану тему та відповідей на запитання
|
|
Творче застосування
знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
|
|
|
Повторення
вивченого за рік
|
||||
54
|
Виконання навчальних
і контрольних завдань*айстра,
вогнище
|
Складання усних
висловлювань
|
Ставлення до природи
|
Оцінювання
результатів навчання
|
|
55
|
Виконання навчальних
і контрольних завдань
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment