Літературне читання
3 клас
І семестр - 3 години на тиждень (57 годин)
ІІ семестр – 4 години на тиждень (64 години)
Календарне планування до підручника О. Савченко
«Літературне читання»
№ п/п
|
Коло читання
|
Формування і розвиток
навички читання
|
Літературознавча
пропедевтика. Досвід читацької діяльності.
|
Розвиток творчої
діяльності учнів на основі прочитаного
|
Примітка
|
Дата
|
|
|
І семестр
|
|
|
|
|
1.
|
Твори дитячої літератури
для школярів. Знайомство з підручником
|
|
|
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013 (c.
3 – 4)
|
|
2.
|
«Цікава книга природи»
Л. Костенко «Вже брами
літа замикає осінь», «Шипшина важко віддає плоди» (Напам’ять)
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів.
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (тон, темп, логічний наголос)
|
Розширення і поглиблення
знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів ( настрій, мелодіка,
уявні картини)
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013 (с.9)
|
|
3.
|
М. Сингаївський «Осіння
гра»
|
Колективне та
індивідуальне складання творів – мініатюр
|
Формування уміння
аналізувати текст з метою знаходження певних ознак описуваних персонажів твору.
Формування уміння співвідносити головну думку прочитаного з
ілюстраціями.
Розвиток умінь виділяти в тексті порівняння,
з’ясовувати їх роль.
Ставлення
письменника до зображуваного персонажу
|
Колективне та
індивідуальне складання творів – мініатюр за власними спостереженнями
Заповнення пропусків у
прозових творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013 (с.10)
|
|
4.
|
В. Сухомлинський «Соромно
перед соловейком»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (гучність)
|
Формування умінь
самостійно усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку (з допомогою
вчителя)
|
Складання розповідей від імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.12)
|
|
5.
|
П. Тичина «Що місяцю зіроньки
кажуть ясненькі?», вірші
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Розвиток умінь виділяти в
тексті епітети, порівняння, метафори,
з’ясовувати їх роль.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору;висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014
(с. 7)
|
|
6.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією.(№1)
|
|
|
|
|
|
7.
|
Сходинки до монографічного
вивчення творчості. Н. Забіла «Хто сильніший», «Чотири пори року», «Ясоччина
книжка» (на вибір),В. Лучук «Скоромовка»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Ставлення письменника до
зображуваних персонажів.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Складання власних
спостережень
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014
(с.9),
Додаток до уроків
|
|
8.
|
М. Рильський «Ми збирали з
сином на землі каштани», «Дівчина», «На білу гречку впали роси»
|
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Формування в учнів (у
співпраці з учителем) досвіду сенсорного естетичного сприймання художніх творів через аналіз зображення словом
кольорів, форм, звуків природи
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників,
композиторів
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (c.
7,8)
|
|
9.
|
Ю. Старостенко «Осінній господар». Прислів’я
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (тон, темп, логічний наголос)
|
Яскраві, точні, образні
вислови для опису природи.
Оповідання. Поглиблення
знань, умінь щодо структурних особливостей оповідання
|
Формування уміння з
допомогою вчителя та самостійно
співвідносити головну думку прочитаного із заголовком, із прислів’ям
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с. 13)
|
|
10.
|
І. Сенченко «В осінній час
сім погод у нас», В. Сосюра «Спокоєм повиті»,
І. Калинець «Дощик»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Пейзаж.
Яскраві, точні, образні
вислови для опису природи.
Оповідання. Поглиблення
знань, умінь щодо структурних особливостей оповідання
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (тон, темп, логічний наголос)
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с.16),
В. Науменко «Літературне читання. 3 клас»
(с. 102, 109)
|
|
11.
|
За Д. Чередниченком «Рідні
краєвиди», І. Жиленко «Здійсниться
все…»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (тон, темп, логічний наголос)
|
Удосконалення умінь
знаходити і пояснювати зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту.
Формування художньо – образного мислення, основою якого
є емоційно – чуттєве сприймання і аналіз учнями прочитаного, а результатом –
оцінні судження, почуття, милування красою художнього слова
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (тон, темп, логічний наголос)
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с.81)
|
!!!!
|
12.
|
О. Іваненко «Синичка»,
Л. Глібов «Хто вона?”
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на розвиток мовленнєвого апарату
|
Акровірш (акростих) як
особлива форма вірша (віршованої загадки), у якому початкові літери рядків,
прочитані згори вниз, становлять слово чи словосполучення.
Формування уміння
розрізняти у творах елементи розповіді, опису.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання казок
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 77, 82)
|
|
13.
|
М. Вороний «Ущухла буря»,
Г. Чубач «Зупинюся над річкою»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Розвиток умінь самостійно
виділяти в тексті епітети, порівняння, метафори, з’ясовувати їх роль у текст
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання казок
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.106,107)
|
|
14.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№2)
|
|
|
|
|
|
15.
|
О. Копиленко «Розбишака
Чив», Ю. Дмитрієв «Чи знаєш ти?»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Художні і пізнавальні
особливості науково - художніх творів.
Художня сюжетна лінія, характеристика героїв твору. Пізнавальна наукова
інформація.
Порівняння художнього і
науково – художнього твору.
Ставлення письменника до
зображуваних подій, персонажів
|
Складання варіантів
завершень
|
В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 129)
|
|
16.
|
Г.Тютюнник «Бушля»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Формування умінь
самостійно усвідомлювати, та визначати тему твору та основну думку.
Знаходити в тексті слова,
вислови, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики персонажів
|
Складання розповідей від
імені героя твору
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с. 134)
|
|
17.
|
М.Трублаїні «Яшка і
Машка», «Омар», «Шоколад боцмана»
|
Розвиток смислової
здогадки (антиципації)
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів
|
Складання завершень
оповідання
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с. 139)
|
|
18.
|
Ю.Збанацький « Лелеки»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій.
Самостійне
складання простого плану
до оповідань
|
Складання творів про
героїв твору
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с. 145)
|
|
19.
|
Г.Демченко «Лелеки»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Художні і пізнавальні особливості науково
- художніх творів. Художня сюжетна
лінія, характеристика героїв твору. Пізнавальна наукова інформація.
Порівняння художнього і
науково – художнього твору.
Складання простого плану до науково –
художніх текстів
|
Складання творів про
героїв твору
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с. 149)
|
|
20.
|
В.Чухліб «Равлик»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Епізоди з життя
письменника
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с. 151)
|
|
21.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№3)
|
|
|
|
|
|
22.
|
О.Іваненко «Чорноморденький»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Художні і пізнавальні
особливості науково – художніх творів. Художня сюжетна лінія, характеристика
героїв твору. Пізнавальна наукова інформація
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників,
композиторів
|
Додаток до уроків
|
|
23.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
24.
|
«Від слова до книги»
За Аллою Коваль «Наша мова»
|
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Розвиток умінь ставити
запитання до тексту
Визначення нового,
невідомого.
Пізнавальна наукова інформація
|
Заповнення пропусків у
прозових творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 19)
|
|
25.
|
Д. Білоус «Кожну літеру
ціни», «Дивне розмаїття»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності (гучність)
|
Формування умінь
самостійно усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку (з допомогою
вчителя)
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013 (с. 22, 26)
|
|
26.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№4)
|
|
|
|
|
|
27.
|
В. Лучук «Найрідніші
слова»,
Янка Купала «Рідне слово»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на розвиток мовленнєвого апарату
|
Співвідносити головну думку
прочитаного із прислів’ям
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
Додаток до уроків
|
|
28.
|
Сходинки до монографічного
вивчення творчості.
Д. Павличко «Мрія»,
«Гном», «Весна», «Звернення»,
«Соняшник». Прислів’я
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Спостереження за мовою
віршів.
Тематика дитячих віршів.
Характеристика героїв
твору
|
Колективне та
індивідуальне складання варіантів завершень віршів
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 36,104,105)
|
|
29.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
30.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№5)
|
|
|
|
|
|
31.
|
«З чистого джерела
народної творчості» «Кирило Кожум’яка»
(казка)
|
Інтенсивне формування і
розвиток продуктивних способів читання мовчки (очима, без зовнішніх
мовленнєвих рухів, свідомо)
|
Початок, основна частина,
кінець твору як основні елементи сюжету, їх взаємозв’язки.
Розвиток умінь самостійно
визначати, усвідомлювати жанрові особливості.
Народні героїко – фантастичні казки.
Спостереження за структурними особливостями цих творів Особливий характер
вимислу та фантазії таких казок: незвичайні місця, предмети, істоти;
надзвичайна сила.
Герої (персонажі) героїко
фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки
( з допомогою вчителя). Добро і зло.
Формування уміння
знаходити в тексті слова, вислови, речення які є ключовими для розуміння тексту,
характеристики персонажів
|
Заповнення пропусків у
прозових творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 47)
|
|
32.
|
«Кривенька Качечка»
(казка)
|
Інтенсивне формування і
розвиток продуктивних способів читання мовчки (очима, без зовнішніх
мовленнєвих рухів, свідомо)
|
Визначення позитивного та
негативного героїв твору (з допомогою вчителя).
Особливий характер вимислу
та фантазії казок: таємничі, зачаровані, дивовижні перетворення.
Герої (персонажі) героїко
фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки
( з допомогою вчителя). Добро і зло.
Формування уміння
знаходити в тексті слова, вислови, речення які є ключовими для розуміння тексту,
характеристики персонажів
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 50)
|
|
33.
|
Народні пісні «Два
півника», «Грицю, Грицю», «Пісенька житнього віночка»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Формування художньо –
образного мислення, основою якого є емоційно – чуттєве сприймання і аналіз
учнями прочитаного, а результатом – оцінні судження, почуття, милування
красою художнього слова
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників.
Інсценування прочитаного
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.54)
|
|
34.
|
Малі фольклорні форми.
Прислів’я. Скоромовки. Загадки. (Напам’ять)
|
|
Прислів’я як короткі, влучні, образні вислови
повчального змісту. Тематика прислів’їв. Формування умінь вибрати з низки
прислів’їв таке, що найточніше відображує основну думку твору.
Спостереження за
використанням прислів’їв у художніх творах та мовленні людей
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання загадок за аналогією,
зразком і самостійно
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.57)
|
|
35.
|
Малі фольклорні форми.
Ігри. Лічилки. Приказки. Народні усмішки
|
|
Приказки як короткі, влучні, образні вислови
повчального змісту.
Спостереження за
використанням приказок у художніх
творах та мовленні людей
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання лічилок за аналогією, зразком і самостійно
|
Інтернет – ресурс
|
|
36.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№6)
|
|
|
|
|
|
37.
|
І. Липа. Легенда. «Лада
Прекрасна»
|
Інтенсивне формування і
розвиток продуктивних способів читання мовчки (очима, без зовнішніх
мовленнєвих рухів, свідомо)
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів.
Знаходити в тексті слова,
вислови, речення, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики
персонажів
Висловлюватися про
враження від прочитаного
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання казок
|
В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 84)
|
|
38.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
39.
|
«Літературні казки й п’єса
– казка»
В. Скомаровський «Чому в морі вода солона»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Ставлення письменника до зображуваних
персонажів.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів.
Самостійне орієнтування у
структурі тексту: зачин (початок), основна частина, кінцівка.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 67)
|
|
40 – 41.
|
Ю. Ярмиш «Місто дружних
майстрів»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Співвідносити головну
думку прочитаного із заголовком, з ілюстраціями.
Усвідомлення
взаємозв’язків:автор – твори – книжки. Визначення позитивного та негативного
героїв твору (з допомогою вчителя)
|
Складання розповідей від імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.71)
|
|
42.
|
В. Нестайко «Суд у цирку»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Визначення головного і
другорядних персонажів твору.
Самостійне складання
простого плану
|
Колективне та
індивідуальне складання варіантів завершень до літературних казок.
Інсценування казки або
уривку
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(c. 77)
|
|
43.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№7)
|
|
|
|
|
|
44.
|
О. Зима «Закляття золота й
вогню»
|
Інтенсивне формування і
розвиток продуктивних способів читання мовчки (очима, без зовнішніх
мовленнєвих рухів, свідомо)
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Формувати уміння з допомогою вчителя та
самостійно співвідносити головну думку прочитаного із заголовком
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с. 47)
|
|
45.
|
К. Ушинський «Витівки
старої зими»
|
Правильність,
безпомилковість сприймання тексту.
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Самостійне визначення
послідовності подій у творі та орієнтування у структурі тексту: зачин (початок),
основна частина, кінцівка
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання казки
|
В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 62)
|
|
46.
|
Л. Українка « Казка про
Оха – чудодія»
|
Розвиток смислової
здогадки ( антиципації)
|
Формування уміння
співвідносити головну думку прочитаного із заголовком.
Висловлюватися про
враження від прочитаного
|
Складання власних спостережень
|
В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 70)
|
|
47.
|
Самостійна письмова робота.
І. Франко «Лисичка і
Журавель». Прислів’я
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Ставлення письменника до зображуваних
подій і персонажів
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 68)
|
|
48.
|
В.Сухомлинський «Як
Сергійко навчився жаліти», «Добре слово», «Сьома дочка», «Дід Осінник»,
«Снігуроньчина пісня» ( на вибір)
|
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Усвідомлення взаємозв’язків: автор – теми.
Самостійне складання
простого плану.
Користування планом для
переказу прочитаного
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання казки.
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників,
композиторів
|
Додаток до уроків.
(В. Науменко «Літературне
читання . 3 клас» (с. 74)
|
|
49.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№8)
|
|
|
|
|
|
50.
|
Л. Письменна «Як зажурився
веселий казкар»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Формування уміння
аналізувати текст з метою встановлення причиново – наслідкових зв’язків, узагальнення
|
Складання варіантів
завершення казки.
Практичне використання прийомів складання
казок
|
Додаток до уроків
|
|
51.
|
О. Олесь «Бабусина
пригода»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
П’єса як драматичний твір, написаний для вистави.
Дійові особи. Діалогічний характер побудови п’єси. Діалоги і монологи у
п’єси. Слова автора. Дії (картини) у п’єсі.
Діалоги як найпростіші
елементи композиції твору.
Самостійне складання
простого плану .
Самостійне визначення
послідовності подій у творі та орієнтування у структурі тексту: зачин
(початок), основна частина, кінцівка
|
Інсценування прочитаного
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 83)
|
|
52.
|
Л. Мовчун. П’єси.
«Горіхові принцеси»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
П’єса як драматичний твір, написаний для вистави.
Дійові особи. Діалогічний характер побудови п’єси. Діалоги і монологи у
п’єси. Слова автора. Дії (картини) у п’єс
|
Інсценування прочитаного
|
В. Науменко «Літературне читання.
3 клас» (с.95)
|
|
53.
|
Н. Куфко «Вареники в
сметані»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
П’єса як драматичний твір, написаний для вистави.
Дійові особи. Діалогічний характер побудови п’єси. Діалоги і монологи у
п’єси. Слова автора. Дії (картини) у п’єсі
|
Інсценування прочитаного
|
Додаток до уроків (або
В.Науменко
«Перлинка», 2014, с.56)
|
|
54.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№9)
|
|
|
|
|
|
55.
|
Л. Глібов . Байки «Лебідь, Щука і Рак»
(напам’ять), «Коник –
стрибунець»
|
Правильність,
безпомилковість сприймання тексту.
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Байка як невеликий за
обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній
формі зображуються людські вчинки, характери, недоліки.
Герої (персонажі) байок.
Формування умінь самостійно усвідомлювати , визначати тему твору та основну
думку (з допомогою вчителя)
|
Інсценування прочитаного
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
( с. 94)
|
|
56.
|
Л. Глібов «Чиж та голуб»
(напам’ять) П. Глазовий.
Байки
|
Правильність,
безпомилковість сприймання тексту.
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Байка як невеликий за
обсягом, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній
формі зображуються людські вчинки, характери, недоліки.
Герої (персонажі) байок.
Формування умінь
самостійно усвідомлювати , визначати тему твору та основну думку (з допомогою
вчителя).
Розвиток умінь самостійно
визначати, усвідомлювати жанрові особливості творів, що вивчалися
|
Інсценування прочитаного
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
( с. 97)
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка»,
книга з літературного читання, 2014, с.47)
|
|
57.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
|
58.
|
«Світ дитинства у поезії і
прозі»
Л. Українка «Як дитиною бувало…»,
«Мамо, іде вже зима…»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Усвідомлення
взаємозв’язків: автор – теми.
Розширення і поглиблення
знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів (рима, ритм, настрій, мелодика, уявні картини). Тематика
дитячих віршів. Спостереження за мовою віршів.
Формування уміння аналізувати тексти з метою
знаходження певних ознак описуваних
явищ, встановлення причиново – наслідкових зв’язків
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах.
Складання варіантів
завершень вірша
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 100)
|
|
59.
|
О. Олесь «Згадую: так я в
дитинстві любив…», «Серед краси» (напам’ять)
|
Розвиток уваги і пам’яті у процесі сприймання
|
Формування в учнів (У
співпраці з учителем) досвіду сенсорного естетичного сприймання художніх
творів через аналіз зображення словом кольорів, форм, звуків природи
|
Колективне та
індивідуальне складання творів –
мініатюр з власних спостережень
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 102)
|
|
60.
|
Г. Бойко «Як невдаха
виступав», «Сашко», «Ух і Ох!», веселинки, скоромовки
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на розвиток мовленнєвого апарату
|
Формування уміння
аналізувати тексти з метою знаходження певних ознак описуваних подій
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.106)
|
|
61.
|
А. Качан «Дівчинка і
море», «Біля тихого Дунаю»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Розвиток умінь виділяти в
тексті порівняння, з’ясовувати їх роль в тексті.
Спостереження за мовою
вірша
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем прийомів складання казок
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 108)
|
|
62.
|
С. Жупанин «Оленчині
вишивки», «Сім вітрів»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на розширення оперативного поля зору
|
Розвиток умінь виділяти в
тексті порівняння, з’ясовувати їх роль в тексті
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне читання»,2013
(с. 110)
|
|
63.
|
О. Буцень «Наше відкриття»
|
Розвиток смислової
здогадки (антипатії)
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Самостійне складання
простого плану.
Користування планом для
переказу прочитаного. Розвиток умінь запитувати і відповідати на матеріалі
прочитаного тексту
|
Колективне та
індивідуальне складання варіантів завершення
оповідання
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 117)
|
|
64.
|
І. Кульська «Чому у Кузьми
немає друзів», «Коротулька», «Снігонавти»
|
|
Усвідомлення
взаємозв’язків: автор – теми.
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від прочитаного
|
Складання власних
спостережень
|
Додаток до уроків(або
В.Науменко «Перлинка», 2014,
с.108)
|
|
65.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. №10)
|
|
|
|
|
|
66.
|
А. Григорук «Гра в шашки»
|
Розширення оперативного
поля зору.
Розвиток темпу читання вголос
і мовчки
|
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного.
Формування уміння
розрізняти елементи розповіді, опису, міркування
|
Складання варіантів
завершень до оповідання.
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с.110)
|
|
67.
|
Л. Воронина «Таємниця
пурпурової планети»
|
!!!!!фамилия автора
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів.
Повість – казка як
прозовий твір, у якої мають місце
кілька подій; їх відмінність від оповідання та казки. Герої повісті – казки
|
Складання варіантів
завершень до казки
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка», 2014,
с.87)
|
|
68.
|
О.Дерманський «Невидатних дітей не буває», «Чудесний
особняк»
|
Правильність, безпомилковість сприймання текст
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Розвиток умінь запитувати
і відповідати на матеріалі прочитаного тексту; ставити запитання до тексту
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка», 2014,
с.92)
|
|
69.
|
М. Чумарна «Казка про
друга»
|
Розвиток смислової
здогадки (антиципації)
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Знаходити в тексті слова,
речення, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики персонажів
|
Складання варіантів
завершень до казки
|
Додаток до уроків
|
|
70.
|
Сходинки до монографічного
вивчення творчості. Марійка Підгірянка «Що я люблю», «Співанка про місяці»,
«Діти й ластівка». Загадка
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Формування умінь самостійно
усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем складання загадок
|
Додаток до уроків
|
|
71.
|
М. Стельмах. Дитячі вірші
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Ставлення письменника до зображуваних
подій і персонажів.
Формування умінь визначати настрій, загальну
тональність твору; висловлюватися про враження від прочитаного
|
Ознайомлення і практичне
використання у співпраці з учителем складання віршів
|
Додаток до уроків
|
|
72.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
73.
|
«Тарас Шевченко – сторінки
життя і творчості».
О.Іваненко «Тарас у наймах»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на правильність,безпомилковість сприймання тексту
|
Знайомство з епізодами
життя письменника.
Розвиток умінь вступати в діалог
(5 -6 реплік) на основі прочитаного.
Формування уміння з
допомогою вчителя та самостійно виділяти головне у прочитаному тексті.
Художні і пізнавальні особливості науково –
художніх творів
|
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 134)
|
|
74.
|
Т.Шевченко «Село! І серце
одпочине…», «І досі сниться» (напам’ять)
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Спостереження за мовою
вірша.
Розвиток умінь виділяти в
тексті епітети, порівняння, з’ясовувати їх роль в тексті
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 135)
|
|
75.
|
Т. Шевченко «Тече вода
із –за гаю» (напам’ять)
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Яскраві, точні, образні
вислови для опису природи.
Формування в учнів (У співпраці з учителем)
досвіду сенсорного естетичного сприймання художніх творів через аналіз
зображення словом кольорів, форм,
звуків природи
|
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 137)
|
|
76.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією (№11)
|
|
|
|
|
|
77.
|
Підсумок по темі
|
|
|
|
|
|
78.
|
«Прийди, весно, з радістю»
За В. Скуратівським «Благослови, мати, весну зустрічати!»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на правильність,безпомилковість сприймання тексту
|
Художні і пізнавальні
особливості науково – художніх творів. Пізнавальна наукова інформація.
Порівняння художнього і
науково – художнього твору.
Формування уміння з
допомогою вчителя та самостійно виділяти головне у прочитаному тексті
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників,
композиторів
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 160)
|
|
79.
|
Сходинки до монографічного
вивчення творчості.
М. Стельмах «Гуси – лебеді
летять». Прислів’я
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Художні і пізнавальні
особливості науково – художніх творів. Художня сюжетна лінія.
Формування уміння розрізняти
у творах елементи розповіді, опису, міркування.
Розвиток умінь запитувати
і відповідати на матеріалі прочитаних текстів
|
Складання розповідей ввід
імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 163)
|
|
80.
|
М. Познанська « Співай,
соловейку!» Українська народна пісня «Щебетала пташечка», О. Пчілка «Весняні
квіти»
|
Інтенсивне формування і
розвиток продуктивних способів читання мовчки (очима, без зовнішніх
мовленнєвих рухів, свідомо)
|
Розширення і поглиблення
знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів( рима, ритм, настрій,
мелодика, уявні картини)
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне читання»,2013
(с.169),
Додаток до уроків
|
|
81.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№12)
|
|
|
|
|
|
82.
|
Є. Гуцало «Прелюдія весни»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на правильність,безпомилковість сприймання тексту
|
Усвідомлення
взаємозв’язків: автор – твори – книжки.
Формування уміння з
допомогою вчителя та самостійно виділяти головне у прочитаному тексті
|
Складання розповіді за
власними спостереженнями
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с. 142)
|
|
83.
|
В. Самійленко «Весна»,
«Веселиться земля», «Вечірня пісня»
|
Розширення оперативного
поля зору. Правильності, безпомилковості
сприймання тексту
|
Розширення і поглиблення
уявлень учнів про епітет, порівняння, метафору; їх роль, різні форми вираження
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників,
композиторів
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка»,
2014, с.79)
|
|
84.
|
В. Скомаровський «Радіє природа», «Чому в
зайця гарний зір», «Слушна порада», Г.
Чубач «Роса», В Лучук «Книголюбка»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Самостійне знаходження у
тексті слів, що мають переносне значення, пояснення їх значень на прикладах
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014
(с. 124, 127, 128,125)
|
|
85.
|
«Із скарбниці казкарів
світу»
Брати Грімм «Шипшина»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Спостереження за
структурними особливостями казок. Особливий характер вимислу та фантазії
казок: таємничі, зачаровані, незвичайні місця, предмети, надзвичайна сила,
дивовижні перетворення.
Герої (персонажі) героїко
-фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки
( з допомогою вчителя). Добро і зло.
Удосконалення умінь
знаходити і пояснювати зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту;
самостійне визначення послідовності подій у творі та орієнтування у структурі
тексту: зачин ( початок), основна частина, кінцівка
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 142)
|
|
86.
|
А. Ліндгрен «Про Карлсона,
що живе на даху»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Самостійне визначення
послідовності подій у творі та орієнтування у структурі тексту: зачин ( початок),
основна частина, кінцівка
|
Складання розповідей від імені
одного з героїв твору; інсценування прочитаного
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с. 152)
|
|
87.
|
Божена Немцова «У царя
Трояна цапині вуха»
|
Розширення оперативного
поля зору. Правильності, безпомилковості
сприймання тексту
|
Початок, основна частина,
кінець твору як основні елементи сюжету, їх взаємозв’язки
|
Складання розповіді від
імені одного з героїв твору
|
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с.67 )
|
|
88.
|
Г.Х.Андерсен «Ромашка»,
Ю. Дмитрієв «Чи знаєш ти?»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Формування уміння
аналізувати тексти з метою знаходження певних ознак описуваних подій,
встановлення причиново – наслідкових зв’язків.
Порівняння художнього і
науково – художнього твору
|
Складання варіантів
завершень до казки
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.36)
|
|
89.
|
З. Топеліус «Казка про старого гнома»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби виразності
( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Портрет.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів.
Формування уміння
аналізувати тексти з метою знаходження певних ознак описуваних подій,
персонажів твору, встановлення причиново – наслідкових зв’язків, визначення
нового, невідомого.
Формування умінь
висловлюватися про враження від прочитаного.
Формування уміння
співвідносити головну думку із прислів’ям
|
Складання творів про
казкових героїв
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.43)
|
|
90.
|
О. Пушкін “ Казка про рибака та рибку»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Визначення позитивного та
негативного героїв твору.
Формування уміння виділяти
головне у прочитаному тексті.
Складання простого плану.
Користування планом для
переказу прочитаного
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників,
композиторів
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.49)
|
|
91.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№13)
|
|
|
|
|
|
92.
|
П. Єршов « Горбоконик»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на правильність,безпомилковість сприймання тексту
|
Формування уміння
співвідносити головну думку прочитаного із заголовком, з ілюстраціями.
Формування умінь
висловлюватися про враження від прочитаного.
Спостереження за
структурними особливостями чарівних казок. Особливий характер вимислу та
фантазії цих казок
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.57)
|
|
93.
|
М. Сладков «Синиччин запас»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Формування умінь
самостійно усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
Додаток до уроків
|
|
94.
|
М Пришвін «Пікова дама»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Усвідомлення
взаємозв’язків:автор – твори – книжки; автор – теми.
Ставлення письменника до зображуваних
подій і персонажів.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
Додаток до уроків
|
|
95.
|
Вірш С. Маршака «Дощ» та
інші
|
Застосування різних
видів вправ, спрямованих на розвиток
мовленнєвого апарату
|
Співвідносити головну
думку прочитаного з ілюстраціями.
Формування в учнів (у
співпраці з учителем) досвіду
сенсорного естетичного сприймання художніх творів через зображення словом
кольорів, форм, звуків природи
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка»,
2014, с.86)
|
|
96.
|
Вірші А. Барто “Ясоччина книжка», «Помічниця Тетянка»
|
Інтенсивне формування і
розвиток продуктивних способів читання мовчки (очима, без зовнішніх
мовленнєвих рухів, свідомо)
|
Розширення і поглиблення
знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів( рима, ритм, настрій,
мелодика, уявні картини)
|
Заповнення пропусків у
віршованих і прозових творах
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко
«Перлинка», 2014, с.83)
|
|
97.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№14)
|
|
|
|
|
|
98.
|
Вірші Б. Заходера. «Кит і
кіт»
|
Застосування різних
видів вправ, спрямованих на розвиток
мовленнєвого апарату
|
Формування умінь
самостійно усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку.
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристикиперсонажів
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
Додаток до уроків
|
|
99.
|
Джанні Родарі «Чародійна палиця»
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Особливий характер вимислу
та фантазії казки.
Розвиток умінь запитувати
і відповідати на матеріалі прочитаного тексту
|
Складання варіантів
завершень твору
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка»,
2014, с.33)
|
|
100.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
101.
|
«Візьму перо і спробую»
Сходинки до монографічного
вивчення творчості.
А. Костецький «Імена»,
«Дивна звичка», «Квіткові сни»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Розширення і поглиблення
знань та умінь про жанрові особливості вірша (рима)
|
Колективне та
індивідуальне заповнення пропусків у віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне читання»,2013
(с. 173)
Я люблю читати (с.147)
|
|
102.
|
Н.Носов «Як Незнайко
складав вірші». Прислів’я
|
Розвиток правильного,
свідомого, виразного читання вголос цілими словами та групами слів
|
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Інсценування прочитаного.
Практичне використання у
співпраці з учителем прийомів складання загадок, лічилок за аналогією,
зразком і самостійно
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.175)
|
|
103.
|
І.Світличний «Слухала
Лисичка Солов’я”, А.М’ястківський «Біла хмарка»
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки
|
Розвиток умінь виділяти в
тексті епітети, порівняння, метафори, з’ясовувати їх роль у творі
|
Колективне та
індивідуальне складання творів – мініатюр про казкових героїв
|
О. Савченко «Літературне читання»,2013
(с. 180)
|
|
104.
|
Сходинки до монографічного
вивчення творчості. Т.Коломієць «Чоловічки», «Їжаки», «Корінець». Загадки.
Веселі римики
|
Застосування різних
видів вправ, спрямованих на розвиток
мовленнєвого апарату
|
Самостійне знаходження у
тексті слів, що мають переносне значення, пояснення їх значень на прикладах
|
Складання творів про
головних героїв
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
(с.182)
О. Савченко «Я люблю
читати», 2014 (с.141 )
|
|
105.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією. (№15)
|
|
|
|
|
|
106.
|
О. Сенатович «Дівчинка малює сонце»,
«Тиждень книжки у нашому місті»
|
Застосування різних
видів вправ, спрямованих на розвиток
мовленнєвого апарату
|
Тематика дитячих віршів. Спостереження
за мовою віршів.
Співвідносити головну
думку прочитаного з ілюстраціями
|
Складання розповідей за власним спостереженням
|
О. Савченко «Я люблю читати», 2014 (с. 148,
150)
|
|
107.
|
М. Вінграновський «Лазить
сонечко в травах», «Приспало просо променя», «Грім»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики опису природи
|
Виконання творчих завдань
на основі сприймання різних видів мистецтва: творів письменників, художників,
композиторів
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.125)
|
|
108.
|
Сходинки до монографічного
вивчення творчості. П. Воронько. Вірші
|
Розвиток темпу читання
вголос і мовчки.
|
Розширення і поглиблення
знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів (рима, ритм, мелодика).
Тематика дитячих віршів.
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
Додаток до уроків
|
|
109.
|
А. Малишко «Вихопивсь
дощик…» (напам’ять)
|
Застосування різних
видів вправ, спрямованих на розвиток
мовленнєвого апарату
|
Розширення і поглиблення
знань та умінь учнів про жанрові особливості віршів (настрій, мелодика, уявні
картини)
|
Складання розповіді від
імені одного з героїв твору.
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.112)
|
|
110.
|
П. Осадчук «Стежка»,
Л. Мовчун «Загадки»
|
Застосування різних
видів вправ, спрямованих на розвиток
мовленнєвого апарату
|
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
О. Савченко «Літературне
читання», 2013 (с.182 )
В. Науменко «Літературне читання. 3
клас» (с.117)
|
|
111.
|
Підсумкова контрольна робота
|
|
|
|
|
|
112.
|
І. Жиленко «Вечір гномів»,
«Підкова»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на розвиток мовленнєвого апарату
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Спостереження за мовою
віршів
|
Складання творів –
мініатюр про казкових героїв
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.42),
Додаток до уроків (або
В.Науменко
«Перлинка», 2014, с.77)
|
|
113.
|
Є. Горева «Добре тому
жайвору живеться!», «Якби у мене песик був», «Весняний вітер», «Ой, дощику –
накрапайчику», «Куди б жабка мандрувала», «Зелені коники в траві»
|
Формування і розвиток
умінь із допомогою вчителя, а також
самостійно вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби
виразності ( тон, темп, гучність, логічний наголос)
|
Ставлення письменника до
зображуваних подій і персонажів.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
|
Додаток до уроків
|
|
114.
|
В. Кава «Добраніч,
мамочко», «Він живий»
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на правильність,безпомилковість сприймання тексту
|
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Складання розповідей від
імені одного з героїв твору
|
Додаток до уроків
|
|
115.
|
В. Коломієць « Сиве
сонечко», «Тюхтій і Торохтій»
|
Розширення оперативного
поля зору
|
Яскраві, точні, образні
вислови для характеристики персонажів.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Заповнення пропусків у
віршованих творах
|
В. Науменко «Літературне
читання. 3 клас» (с.120)
|
|
116.
|
І. Січовик. Вірші
|
Застосування різних видів
вправ, спрямованих на розвиток мовленнєвого апарату
|
Тематика дитячих віршів.
Спостереження за мовою
віршів.
Формування умінь визначати
настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від
прочитаного
|
Складання творів за
власними спостереженнями
|
Додаток до уроків
|
|
117.
|
Г. Демченко «Чудесний
цвіт»
|
Розвиток уваги і пам’яті у
процесі сприймання
|
Діалоги як найпростіші
елементи композиції твору
|
|
Додаток до уроків
|
|
118.
|
П. Утевська «Лісова
аптека»
|
Розширення оперативного поля
зору
|
Пізнавальна наукова
інформація.
Формування уміння
розрізняти у творах елементи розповіді, опису, міркування
|
|
Додаток до уроків
(або
В.Науменко «Перлинка»,
2014, с.97)
|
|
119.
|
В. Сухомлинський
«Сергійкова квітка»
|
Розширення оперативного
поля зору
|
Вступати в діалог (5 – 6
реплік) на основі прочитаного
|
Колективне та
індивідуальне складання творів – мініатюр за власними спостереженнями
|
О. Савченко «Літературне
читання»,2013
Я люблю читати (с.183 )
|
|
120.
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією.(№16)
|
|
|
|
|
|
121.
|
Підсумок за темою
|
|
|
|
|
|
Робота з дитячою книжкою;
робота з інформацією.
№ п/п
|
Зміст навчального матеріалу.
|
Дата
|
1.
|
Практичне ознайомлення
школярів із поняттями «прикнижна анотація»
|
|
2.
|
Практичне ознайомлення школярів із
поняттями «відомості про письменника
|
|
3.
|
Формування умінь
самостійно ознайомлюватися з новою книжкою з опорою на позатекстову
інформацію, вміщену на
обкладинці,
титульному аркуші
|
|
4.
|
Формування умінь
самостійно ознайомлюватися з новою книжкою з опорою на позатекстову
інформацію, вміщену у при книжній анотації, передмові та ін..
|
|
5.
|
Формування в учнів
самостійно добирати і читати дитячі книжки за темами, рекомендованими
вчителем.
|
|
6.
|
Формування в учнів
самостійно добирати і читати дитячі книжки за темами, рекомендованими
вчителем.
|
|
7.
|
Формування умінь
самостійно орієнтуватися у групі дитячих книжок, розташованих на книжковій
виставці.
|
|
8.
|
Формування умінь
здійснювати пошук потрібної книжки у відкритому фонді.
|
|
9.
|
Формування умінь
здійснювати пошук потрібної книжки за допомогою Інтернет – ресурсів бібліотеки
(з допомогою вчителя)
|
|
10.
|
Формування умінь
самостійно користуватися довідковою літературою (дитячими енциклопедіями,
словниками тощо).
|
|
11.
|
Формування умінь
самостійно користуватися довідковою літературою (дитячими енциклопедіями, словниками
тощо).
|
|
12.
|
Розвиток у школярів умінь
самостійно читати дитячу періодику.
|
|
13.
|
Практичне ознайомлення з
поняттям «число журналу», «рік видання», «примірник», «комплект».
|
|
14.
|
Виховання у школярів
культури спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів
(умінь слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до
міркувань, суджень, які не збігаються із власними; бути толерантними під час
діалогу, колективної дискусії та ін.)
|
|
15.
|
Виховання у школярів
культури спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів
(умінь слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до
міркувань, суджень, які не збігаються із власними; бути толерантними під час
діалогу, колективної дискусії та ін.)
|
|
16.
|
Виховання у школярів
культури спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів
(умінь слухати думки, міркування однолітків, із повагою ставитись до
міркувань, суджень, які не збігаються із власними; бути толерантними під час діалогу,
колективної дискусії та ін..)
|
|
No comments:
Post a Comment