Як я розкриваю учням
технологію складання взаємообернених задач.
На прикладі порівняння
задачі на знаходження суми і задачі на знаходження невідомого доданка вводжу
поняття про обернену задачу.
1.
У Андрійка 4 зошити у клітинку і 3 зошити в лінію.
Скільки всього зошитів у Андрійка?
4 + 3 = 7 (з.)
2.
У Андрійка було 7 зошитів, з 4 у клітинку і інші – в
лінію. Скільки у Андрійка зошитів в лінію?
7 – 4 = 3 (з.)
3.
У Андрійка було 7 зошитів, 3 зошити у лінію, а решта – у
клітинку. Скільки у Андрійка зошитів у клітинку?
7 – 3 = 4 (з.)
- Чим схожі ці задачі і
чим вони відрізняються?
- Як склали другу і третю
задачі з першої?
Учні зазначають, що
спільним є те, що в обох задачах йде мова про одну і ту саму ситуацію: є зошити
в лінію і клітинку, а відмінним є те, що в першій задачі відомо, скільки
зошитів в клітинку і лінію і запитується, скільки всього зошитів у Андрійка. В
другій задачі також відомо, скільки зошитів в клітинку, але невідомо, скільки
зошитів в лінію, між тим сказано, скільки всього зошитів у Андрійка.
Виписуємо числа задачі в
рядок і пояснюємо, що означає кожне число
4 3 7
А потім невідоме число і
першої, і другої, і третьої задачі закриваємо запитанням і формулюємо задачі.
Пам’ятка
1. Виписуємо числа задачі і
пояснюємо кожне число.
2. Замінюємо одне із даних
чисел знаком питання.
3. Складаємо задачу, в якій
запитується про це значення.
-
Чим цікаві ці три задачі?
-
Як утворили другу і третю задачі з першої?
-
Скільки може бути обернених задач?
Розв’язок обернених задач розглядається, як
перевірка вірності розв’язання задачі.
За технологією УДО
використовуються всі коди, що несуть математичну інформацію: слово, малюнок
(креслення), символ, число, модель, опорні схеми.
В процесі вивчення
матеріалу вчителем разом з дітьми складаються в «опорні конспекти», записи, які
в компактному вигляді містять основні теоретичні знання, зрозумілі кожній
дитині.
Наприклад, при вивченні
теми кратне порівняння чисел складається такий опорний конспект.
У скільки разів більше? На скільки більше?
У скільки разів менше? На скільки менше?
No comments:
Post a Comment