Методичну систему УДО
називають «методика обернених задач». Одночасно вивчаються пряма й обернена
задачі. У результаті застосування методу УДО прості задачі об’єднуються трійками та розв’язуються як взаємообернені.
Пряма
|
Обернена
|
Обернена
|
На знаходження суми
|
На знаходження невідомого
доданка
|
На знаходження другого
невідомого доданка
|
1а У саду росло 5 яблунь і 4
груші. Скільки всього дерев росло у саду?
Короткий запис
а) у вигляді запису в рядок
5ябл., 4гр., ? або
5ябл., 4гр., д.
б) Структурний запис
Ябл. – 5
Гр.. – 4
в) схема у формі відрізка:
5ябл. 4гр.
?
г) з визначенням частин
(−) та цілого О
5+4=?
|
1б У саду росло 9 дерев із них 5
яблунь, інші груші. Скільки груш у саду?
Короткий запис
а) у вигляді запису в рядок
5ябл., ?гр., 9д. або
5ябл., гр., 9д.
б) Структурний запис
Ябл. – 5
Гр.. – ?
в) схема у формі відрізка:
5ябл. ?
9
г) з визначенням частин
(−) та цілого О
5+?=9
|
1в У саду росло 9 дерев, із них 4 груші, а решта – яблуні. Скільки яблунь
росло у саду?
Короткий запис
а) у вигляді запису в рядок
4гр, ?ябл., 9д. або
4гр., ябл., 9д.
б) Структурний запис
Ябл. – ?
Гр.. – 4
в) схема у формі відрізка:
? 4гр.
9
г) з визначенням частин
(−) та цілого О
?+4=9
|
Обернена
|
Пряма
|
Обернена
|
На знаходження невідомого
зменшуваного
|
На знаходження остачі (різниці)
|
На знаходження невідомого від’ємника
|
2б. По озеру плавало кілька качок,
коли 7 качок полетіло, то на озері залишилося 2 качки. Скільки качок було
спочатку на озері?
Короткий запис
а) запис у рядок
?к., 7к., 2к. або
к. 7к., 2к.
б) структурний запис
Було - ?к.
Полетіло – 7к.
Залишилось – 2к.
в) схема у формі відрізка
7к. 2к.
?
|
2а По озеру плавало 9 качок. Потім
7 качок полетіло. Скільки качок залишилось на озері?
Короткий запис
а) запис у рядок
9к., 7к., ?к. або
9к. 7к., к.
б) структурний запис
Було - 9к.
Полетіло – 7к.
Залишилось – ?к.
в) схема у формі відрізка
7к. ?
9к.
|
2в По озеру плавало 9 качок. Коли
кілька качок полетіло, то на озері залишилось 2 качки. Скільки качок
полетіло?
Короткий запис
а) запис у рядок
9к., ?к., 2к. або
9к. к., 2к.
б) структурний запис
Було - 9к.
Полетіло – ?к.
Залишилось – 2к.
в) схема у формі відрізка
? 2к.
9к.
|
На знаходження добутку
|
Ділення на вміщення
|
Ділення на рівні
частини
|
Катруся роздала 4
подружкам по 3 цукерки кожній. Скільки цукерок роздала Катруся подружкам?
|
У Катрусі 12 цукерок.
Вона роздала ці цукерки подружкам по 3 цукерки кожній. Скільки подружок
одержали цукерки?
|
У Катрусі 12 цукерок.
Вона роздала ці цукерки 4 подружкам порівну кожній. По скільки цукерок
одержала кожна подружка?
|
Короткий запис у вигляді запису в рядок за П.М.Ерднієвим
По 3ц., 4п., ц.
|
По 3ц., п., 12ц.
|
ц., 4п, 12ц.
|
На збільшення числа в кілька
разів
|
На кратне порівняння чисел
|
На зменшення числа в кілька
разів
|
Школярі зібрали 7кг ягід
горобини, а шипшини в 2 рази більше. Скільки кг ягід шипшини зібрали школярі?
|
Школярі зібрали 14кг ягід
шипшини і 7кг ягід горобини. У скільки разів більше школярі зібрали ягід
шипшини ніж ягід горобини?
|
Школярі зібрали 14кг ягід
шипшини, а ягід горобини в 2 рази менше. Скільки кг ягід горобини зібрали
школярі?
|
Короткий запис у вигляді
запису в рядок за П.М.Ерднієвим
7кг, кг, 2рази
|
14кг, 7кг, разів
|
14кг, кг, 2рази
|
Задача на знаходження
частини числа
|
Задача на знаходження
числа за його частиною
|
Яку частину складає
одне число від іншого
|
Висота сосни 30м, а висота клена становить третю частину висоти сосни.
Яка висота клена
|
Висота клена 10м. Це третя частина висоти сосни. Яка висота сосни?
|
Яку частину складає висота клена від висоти сосни?
|
Короткий запис у вигляді
запису в рядок за П.М.Ерднієвим
30м, , м
|
м, , 10м
|
30м, , 10м
|
No comments:
Post a Comment